Pintér-Galgóczi Dóra blogja

Milyen az alkatod az Ajurvéda szerint?

2018/06/04. - írta: Galgóczi Dóra

Az 5000 éves múltra visszatekintő tudomány, az Ajurvéda az embereket három fő csoportba sorolja. Ha megtalálod, melyik a tiéd, az ehhez illeszkedő életmódot követve sokkal jobban érzed majd magad.

ajurveda.jpg

Az egyes típusok közt természetesen átmenet is van – a domináns típus, amelyikből a legtöbb jellemző vonás igaz rád. Rengeteg külső és belső tulajdonságot érint egy-egy típus, itt most egy rövidebb összefoglalást láthatsz.

Váta, a légies:

  • Testalkatom vékony, nem vagyok hízásra hajlamos.
  • Bőröm száraz, érzékeny.
  • Étkezésem rendszertelen, gyakran kapkodva eszem.
  • Ki nem állhatom a hideget.
  • Sokat és gyorsan beszélek.
  • Gyakran szenvedek álmatlanságtól.
  • Hangulatom változékony, szeszélyes.
  • Kreatív, ötletes vagyok.
  • Képtelen vagyok hosszasan egy helyben ülni.
  • Sokminden érdekel, de hamar elveszítem a kitartásomat.
  • Gyenge az immunrendszerem.
  • Mozgékony vagyok, de könnyen kifáradok.
  • Apróságok miatt is szorongok.
  • A szabadban érzem legjobban magam.

Pitta, a tüzes

  • Alkatom középtermetű, testsúlyom átlagos.
  • Bőröm könnyen kipirul, különösen melegben.
  • Rendszeres, gyakori étkezés nélkül lezuhan az energiaszintem.
  • Kedvelem a csípős, fűszeres ételeket és a fagylaltot.
  • Nehezen tűröm a meleg időjárást, a zsúfolt helyiségeket.
  • Testedzés közben könnyen felhevül a testem.
  • Határozott és céltudatos vagyok.
  • Könnyen dühös leszek, de hamar lecsillapodom.
  • Barátaim lelkes, szenvedélyes embernek ismernek.
  • Szeretek vezető szerepet vállalni.
  • Sok barátom van, akik értékelik a humorérzékemet.
  • Ha elhatározok valamit, tűzön-vizen keresztül kitartok mellette.
  • Szeretem a kihívást jelentő feladatokat.
  • Az aktív tevékenység köt le igazán.

Kapha, a higgadt

  • Testalkatom erőteljes, hízásra hajlamos vagyok.
  • Kedvelem a bőséges, ízletes fogásokat.
  • Bőröm sápadt, nyirkos tapintású, hajam vastagszálú.
  • Hajlamos vagyok a narancsbőrre, ödémákra.
  • Nedves időben lehangolt leszek.
  • Beszédem lassú, nyugodt.
  • Lassan tanulok, de tartósan megjegyzem az információkat.
  • Mélyen alszom, nehezen ébredek.
  • Erősen izzadok.
  • Ha bánat vagy csalódás ér, evéssel vigasztalom magam.
  • Nem veszítem el könnyen a béketűrésemet.
  • Sokáig töprengek, mielőtt fontos kérdésben döntenék.
  • Megértő, türelmes, gondoskodó természetem van.
  • A szoros határidők, a felpörgetett életritmus nem nekem való.

Ha Váta alkat vagy, figyelj a rendszerességre. Étkezz naponta több alkalommal, melegítő, nagyrészt főtt ételeket. A zabkása, a főtt gabonafélék, párolt zöldségek kitűnő választás. A forró gyógytea segít, hogy megőrizd magadban a harmóniát. Sportolás során részesítsd előnyben a jógát, pilatest, könnyű tornát. Energikus vagy, ám gyorsan kimerülhetsz, ezt vedd figyelembe!
Ne éjszakázz sokszor, feküdj le időben. Szabadidődet töltsd a természetben. Kreativitásodat éld ki valamilyen művészeti ágban!

 Ha a lobbanékony Pitta a te típusod, a hűtő energetikájú ételeket válaszd, mint a nyers gyümölcsök, zöldségek, szójajoghurt, müzli. Csak enyhén fűszerezd a fogásokat, a túlzottan csípős ízek tovább fokozzák az izzadást – amit amúgy is rosszul tűrsz. A versenysportokban jól teljesítesz. Munkahelyeden igazi főnök típus vagy, jó szervezőkészségedet használd ki! A viták során azonban figyelj arra, hogy olykor  mások is szeretnének szóhoz jutni melletted.

 A békés Kapha típust nehéz kihozni a sodrából. Ez előnyös tulajdonságod, ha ebbe a kategóriába tartozol. Kényelemszereteted miatt azonban hajlamos vagy a hízásra. Jótékony hatású az időszakos, rövid léböjtkúra. Ha reggelente nem vagy éhes, ne erőltesd az evést, a Kapha szervezete jól kibírja délig néhány szem gyümölccsel is. Ödémákra lehetsz hajlamos, ezért kerüld a túlzottan sós ételeket!
Kitartásodról vagy híres, a testépítés, a hosszútávfutás épp neked való.
Kiváló hallgatóság vagy, a barátaid bátran fordulnak hozzád tanácsért.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://noilelek.blog.hu/api/trackback/id/tr5213991998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása