Galgóczi Dóra blogja

Vitamint a napszemüveg mellé!

2018/05/12. - írta: Galgóczi Dóra

A napfényről nemcsak a világosság juthat eszedbe. Éppen ellenkezőleg, ha védelem nélkül érik szemedet a napsugarak, ez homályos vagy akár teljesen megszűnő látáshoz vezethet!

lemon.jpg

Szemed első védelmi vonala a kötőhártya és a szaruhártya. A tartós sugárzás apró lyukakat alakíthat ki a felszínükön, és a fény károsító hatása eljut a szemlencséhez. Éleslátásod központja a sárgafolt, és az UV-sugárzás itt olyan lebontó folyamatokat indít, melynek során káros szabad gyökök keletkeznek. A makuladegenerációnak nevezett elváltozás fokozódó látásromlást vagy vakságot is eredményezhet.
A szintén veszélyes szürkehályog kialakulásában is jelentős szerepet kap a napsugárzás. A szemlencse állományának tisztaságát a lencsét felépítő fehérjék egyik fajtája, a dajka-fehérjének nevezett anyag biztosítja. A tartós sugárzás csökkenti ennek mennyiségét, és a többi fehérje-részecske nagyobb szigetekké áll össze. A folyamat hatására homályos és egyre gyengülő látást tapasztalsz. Ne várd meg a sebészi beavatkozást igénylő állapotot, válaszd az egyszerű és kiváló védelmet nyújtó megoldást.

 Az UV-szűrővel ellátott napszemüveg segít megóvni szemed egészségét, ám egész nap ritkán van lehetőséged viselni és a káros sugarak az árnyékban is elérik a szemlencsét. A tökéletes biztonság érdekében legjobb megoldás, ha belső védelmi vonalat választasz. Ebben a fő segítőtársad a C-vitamin lehet.
Ez a létfontosságú tápanyag több oldalról is szembeszáll a látásodat veszélyeztető környezeti hatásokkal. Erősíti a szem ideghártyáját, a retinát behálózó apró ereket, ezáltal biztosítja a megfelelő tápanyag-ellátást és az ellenálló képességet. A napfény ártalmai így kevesebb eséllyel okoznak elváltozásokat. Az UV-sugárzás miatt sejtkárosító szabad gyökök keletkeznek a retinában, ám ezek hatásait a legkiválóbb antioxidáns, a C-vitamin képes semlegesíteni. Csak akkor számíthatsz a védelemre, ha szervezeted bőséges tartalékokkal rendelkezik ebből a vitaminból. A szem egészsége szempontjából ez különösen fontos, mivel összes szerved közül a mellékvese és a szem tartalmazza a legmagasabb koncentrációban a C-vitamint. A bostoni egyetem kutatási központjának vizsgálata meggyőzően bizonyítja a vitamin szemvédő tulajdonságát. A 247 középkorú résztvevő közt 77 százalékkal csökkent a szemlencse megbetegedések előfordulása azoknál, akik naponta 400-800 mg C-vitaminnal egészítették ki étrendjüket. Te is közéjük tartozhatsz, ha a citrusfélék, a káposzta és a bogyós gyümölcsök mellett a folyamatos felszívódású C-vitamin készítménnyel fokozod szemed fényvédelmét. Ha így döntesz, ez a tápanyag lesz a láthatatlan napszemüveged.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://noilelek.blog.hu/api/trackback/id/tr2513882266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.