Galgóczi Dóra blogja

Így sportolj kánikula idején

2018/06/08. - írta: Galgóczi Dóra

Nyáron sem érdemes lemondanod a testedzésről. Néhány változtatás segít, hogy ne terheld meg szervezetedet.
A két véglet veszélyeket rejt: ha mindenáron meg szeretnéd mutatni, hogy ilyenkor is kitartó vagy és túl keményen edzel, komoly panaszok is utolérhetnek. Ám ha teljesen lemondasz az edzésekről, később sokkal nehezebb lesz ismét hozzászokni.

futas.jpg

Próbálj ki új sportfajtát!

 A hőségben olyan edzésformákat érdemes választanod, melyek kímélik a keringési rendszeredet és egyenletes, de nem túlzottan nagy terhelést jelentenek. Könnyebben elsajátítod az új programot, ha eleinte csoportban, képzett edző segítségével végzed. Ha erre nincs módod, egy DVD, internetes videó vagy ábrákkal illusztrált könyv is segíthet.
Az ízületek rugalmasságát, izmaid erejét fokozza, testtartásodat javítja a callanetics és a pilates. Főként statikus elemeket tartalmaz, könnyen követhető lépésekben. A gyakorlatok kezdők és haladók számára is hatékonyak, a fejlődést önmagadhoz képest mérheted. Előnyük, hogy a pulzusszámodat nem emelik meg túlságosan, így a kánikulában is biztonságosak. Sok nyújtást tartalmaznak, és ha edzés közben szükséged van pár perc pihenőre, akkor sem esel ki a ritmusból.
A jóga akkor is ajánlott nyári testmozgás, ha még soha nem próbáltad. Számtalan fajtája létezik, melyek közt azok is találnak megfelelőt, akik egyáltalán nem hajlékonyak. A melegben az ízületek könnyebben hozzászoknak a nyújtó gyakorlatokhoz, így nyáron hamarabb érhetsz el látványos eredményt.

Ugyanazt, másképpen

 Ha már korábban hozzászoktál valamilyen edzésformához és nyáron sem szeretnél váltani, megtarthatod az eddig bevált módszert, kisebb változtatásokkal. A futás a kedvenced? Nyáron feltétlenül a kora reggeli vagy esti órákat válaszd. Szánj több időt a bemelegítésre, nehogy hirtelen magasra szökjön a pulzusod, vagy vérnyomásod túlságosan megemelkedjen. Ugyanígy, a levezetésre, nyújtásra is fordíts nagyobb figyelmet. Ha hosszabb távra indulsz, övtáskában legyen nálad egy palack folyadék, vagy győződj meg róla, hogy útközben találsz ivókutat egy játszótér vagy erdőszél közelében.
Az edzőtermekben nyáron azt az előnyt is élvezheted, hogy általában ilyenkor kevesebb a látogató és nem kell várnod, míg egy-egy gép szabaddá válik. Azonban ne ebben az időszakban törekedj felülmúlni eddigi eredményeidet! Maradj a megszokott súlyoknál, és ha igazán nagy a hőség, inkább vegyél vissza belőlük. Az intenzitást is ajánlott csökkenteni. Hagyj hosszabb pihenőt az egyes sorozatok közt, végezz kevesebb ismétlést. Fejfájás, szédülés esetén azonnal függeszd fel az edzést.
Mindig kedvelted a dinamikus, zenés csoportos órákat? Folytathatod, de ne szégyelld, ha olykor leállsz néhány percre és később újból bekapcsolódsz. Ha úgy érzed, hőségben megterhel a lendületes edzés, válts nyáron gerinctornára. A hangulattal és az eredménnyel ugyanúgy elégedett lehetsz.

Kötelesség helyett játék

 A hosszú nappalok, a könnyű öltözék is hozzájárul, hogy a nyarat a szabadság érzésével kapcsold össze. Nem csoda, ha ilyenkor kevésbé támad kedved szabályos edzésprogramot követni. Emiatt ne legyen lelkiismeret-furdalásod, engedj lazább kereteket a testmozgásnak is!

Ha a gyerekeiddel most több időt töltesz, kapcsolódj be az ő játékos mozgástevékenységükbe. A kisebbek biztosan örömmel fogadják, ha ahelyett, hogy kiküldöd őket a parkba egy focival vagy rollerrel, olykor te is velük tartasz. Sőt, talán így ők is könnyebben kimozdulnak a számítógép vagy a tévé mellől. Szervezhetsz sport-napot is a környék gyerekeivel együtt, kis díjakkal, akár heti rendszerességgel.
Nyaralás alatt a habtenisz, a tollaslabda mellett kipróbálhatod a pelota nevű vízi játékot, melyhez az ütőt és labdát játékboltban vagy sportboltban olcsón beszerezheted. Ügyességet, koordinációt fejleszt, és változatosságot nyújt a megszokott labdázáshoz képest. Ha vállalkozó szellemű vagy, még egy kalandparkba is ellátogathatsz a barátokkal, családdal. A hiedelemmel ellentétben bármelyik korosztály örömét lelheti benne.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://noilelek.blog.hu/api/trackback/id/tr2114013356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.