Galgóczi Dóra blogja

Látszólag egészséges, mégis betegít?

2018/06/13. - írta: Galgóczi Dóra

A címkén szereplő leírás és a reklámok hatására könnyen elhiheted, hogy egyes táplálékok jót tesznek a szervezetednek. Sajnos ez sok esetben nem így van. Érdemes utánanézned a tényeknek, mielőtt gondolkodás nélkül a bevásárlókosaradba dobod a kiválasztott terméket.

cereal.jpg

 Rostok helyett festékek

 Helyesen teszed, ha a finomlisztből készült péksütemények és kenyér helyett a teljes őrlésű változatot fogyasztod. A gabona maghéját, a rozs- és tönkölylisztet is is tartalmazó táplálékok nem okoznak hirtelen vércukorszint-emelkedést. B-vitaminban gazdagok, és megelőzik a székrekedést. Sajnos az élelmiszeripar olykor megtévesztő színezéssel utánozza a látványt, malátát vagy egyéb színezéket használva. Ezek a táplálékok legfeljebb a lelkiismeretedet nyugtatják meg. Vásárláskor mindig olvasd el az összetevőket, vagy ha ez nincs feltüntetve, akkor a súlyára és állagára figyelj. A könnyű, szivacsos szerkezetű változatok helyett a súlyosabb, tömör kenyereket válaszd, főként, ha lenmagot, zabpelyhet is tartalmaznak.

 Célpontban a gyerekek

 Szeretnél gyermekednek egészséges harapnivalót választani? A hirdetésekre hallgatva első gondolatod a tejtartalmú édesség lehet. Amellett, hogy a tej gyakran kiváltója az allergiás, ekcémás megbetegedéseknek, ezek a termékek más veszélyt is rejtenek. Több kockacukornak megfelelő cukrot is tartalmazhatnak, bőséges zsírmennyiséggel párosítva. Ez a kombináció belépőjegy a diabéteszhez. Ha a vérzsírok szintje magas, és eközben a vércukor-szint is emelkedik, könnyen kialakul az inzulin-rezisztencia. Ezek a csemegék rostban szegények, a fogakba tapadva károsítják a zománcot. Megtévesztik a gyermekek ízérzékelését, így nehéz lesz őket rászoktatni a gyümölcsök fogyasztására. Kínálj inkább gyümölcsturmixokat, aszalványokat uzsonnára!

 Saláta, ami hizlal

 Megnyugtató választásnak gondolhatod a gyorséttermek saláta-kínálatát. Ez csak addig igaz, míg meg nem locsolod dupla adag öntettel. Így akár egy nagyobb hamburger kalória-tartalmát is meghaladhatja! Ugyanez a helyzet az otthon készített zöldségekkel, ha előre csomagolt öntetet vásárolsz hozzájuk. Ha súlyfeleslegedtől szeretnél szabadulni, az étteremben inkább maradj a natúr salátánál. Saját konyhádban pedig könnyen elkészítheted az egészséges Nagyon ízletes változat, ha paradicsomot és reszelt sárgarépát kevés vízzel turmixolsz, és ezt az öntetet kevered a salátához. Zöldfűszerekkel bátran ízesítheted.

 Müzli, de milyen?

 Tény, hogy a magas rosttartalmú reggelivel megalapozhatod az egész napi egyenletes vércukor-szintet. Számtalan müzli-féleséget találhatsz az élelmiszerboltokban, különféle ízesítéssel. Egy részük azonban túlnyomórészt extrudált gabonafélékből áll, melyek olyan gyors inzulin-választ produkálnak, mint a kekszek és nápolyik. Némely változat jelentős mennyiségű cukrot, csokoládédarabkát is tartalmaz. A zabpehelyből, gabonamagvakból, aszalványokból álló változat nagyobb súlyú és cukormentes. Vásárolhatsz natúr magkeveréket is, és tetszés szerint dúsíthatod mazsolával, dióval, mogyorófélékkel.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://noilelek.blog.hu/api/trackback/id/tr1313973668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.