Galgóczi Dóra blogja

Utálhatod, szeretheted – készítsd egészségesebben!

2018/11/15. - írta: Galgóczi Dóra

A leginkább megosztó étel. Van, aki rá sem bír nézni, mások örömmel kanalazzák. Igen, ő a Főzelék.

 A legtöbb országban nem is ismerik ezt az ételt, a zöldségeket párolva fogyasztják, köretként. Nálunk régóta népszerű – talán onnan származik az ötlet, hogy tartalmasabbá, laktatóbbá tegyék a zöldféléket. Ez a szűkös időkben jól jött, átmenetileg többlet energiát biztosított. Azonban ha figyelni szeretnél a vonalaidra, és nem terhelnéd üres kalóriákkal a szervezetedet, ne a hagyományos elkészítési módot válaszd!

fozelek.jpg

Ha egyáltalán nem szereted a főzelék állagát, inkább párold meg kevés vízen a zöldborsót, zöldbabot, vagy főzd puhára a lencsét, krumplit, és fogyaszd így, esetleg kevés darált szezámmaggal, lenmaggal megszórva. Azonban ha kedves emlékek kötődnek a nagyi főzelékéhez, reformáld  meg – íze és állaga hasonló lesz, a tápanyagtartalma viszont sokkal kedvezőbb.

A sűrítési eljárások variációi:

  • A vízben főtt zöldségféle egyharmadát emeld ki egy másik lábasba, botmixerrel pépesítsd, majd öntds vissza a fővő zöldségekhez. Máris kész a főzelék állag, és nincs benne sem liszt, sem zsiradék.
  • Főzz puhára egy-két szem burgonyát, pépesítsd, és ezzel sűrítsd be a bármilyen más zöldségből készülő főzeléket.
  • Kezdd főzni a zöldséget, majd mikor már majdnem puha, egy csészébe tegyél kevés vizet, keverj bele egy-két evőkanál kukoricakeményítőd, óvatosan csorgasd a zöldségekhez. Forrald még néhány percig, míg főzelék sűrűségű lesz.
  • Darált zabpelyhet keverj el langyos vízben, ezzel sűrítsd a főzeléket. Főként spenóthoz, sóskához kitűnő megoldás.
  • Ha bizonyos főzelékekhez (tök, zöldbab), eddig tejfölös habarást használtál, próbáld ki most a szójajoghurtot! Kevesebb zsiradékot tartalmaz, és a tehéntej hátrányos tulajdonságaitól mentes.
  • Magtejfölt is készíthetsz sűrítőanyagként: darálj le két-három evőkanálnyi napraforgómagot, vagy tökmagot, kesudiót! Adj hozzá annyi langyos vizet, hogy rántáshoz hasonló legyen. Néhány csepp citromlé és jöhet hozzá. Ezt keverd a főzésben lévő zöldségekhez.

Ezeket a változatokat a gyerekek is szeretni fogják, sőt, azok a felnőttek is, akik már gyerekként megutálták a „napközis főzelékeket”.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://noilelek.blog.hu/api/trackback/id/tr7014373771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.